Jak Załatwić Sprawę

BIURO OBSŁUGI KLIENTA
plac Jana Pawła II 16 (parter)
95-100 Zgierz

tel. 42 7143 149 lub 157
faks 42 7143 115
e-mail e-urzad@umz.zgierz.pl

Spis telefonów UMZ - centrala 42 716 28 54

    Elektroniczna skrzynka podawcza:
    e-urzad@umz.zgierz.pl lub epuap.gov.pl skrytka: /4ebn4d0m4f/skrytka

    Godziny pracy Urzędu Miasta Zgierza:
    poniedziałek, środa, czwartek, 8.00 - 16.00
    wtorek 8.00 - 17.00
    piątek 8.00 - 15.00

    Godziny pracy Urzędu Stanu Cywilnego:
    poniedziałek, środa, czwartek, 8.00 - 16.00
    wtorek 8.00 - 17.00
    piątek 8.00 - 15.00

    Godziny otwarcia kas UMZ:

    Podatki i opłaty - pokój 018 - tel. 42 7143 125
    poniedziałek, środa, czwartek 8.00 - 14.30
      wtorek 8.00 - 15.30
    piątek 8.00 - 13:30

    Wydział Księgowości - pokój 014 - tel. 42 7143 214
    poniedziałek, środa, czwartek 8.00 - 15.00
    wtorek 8.00 - 16.00
    piątek 8:00 - 14:00

      Załatwianie spraw (przyjmowanie, obieg i kolejność) w Urzędzie Miasta Zgierza odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, tj.:
      • Kodeksem postępowania administracyjnego (Dz.U.2013.267)

      • Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U.2011.14.67)

      • Regulaminem organizacyjnym Urzędu Miasta Zgierza.

      Pracownicy Urzędu zobowiązani są do przyjmowania interesantów z zachowaniem wszelkich zasad kultury, służenia interesantowi fachową informacją i pomocą oraz sprawnym i zgodnym z prawem załatwieniem przedłożonej sprawy.


      Elektroniczna Skrzynka Podawcza /4ebn4d0m4f/skrytka

      Informacja o sposobie doręczania dokumentów elektronicznych, w tym wymagania dotyczące doręczania dokumentów elektronicznych, niezbędne do ich odebrania przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Urzędu Miasta Zgierza oraz otrzymania przez nadawcę urzędowego poświadczenia odbioru.

      Urząd Miasta Zgierza przyjmuje dokumenty elektroniczne:
      1) za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej dostępnej na stronie internetowej: www.epuap.gov.pl (/4ebn4d0m4f/skrytka) lub na konto e-urzad@umz.zgierz.pl  
      2) na informatycznych nośnikach danych, które umożliwiają zapisanie urzędowego poświadczenia odbioru, tj. dysku CD-RW lub urządzeniu pamięci masowej (np. Pen Drive).

      Urząd Miasta Zgierza akceptuje następujące struktury fizyczne dokumentów elektronicznych:
      1) do wymiany danych pomiędzy klientem i serwerem poczty elektronicznej - protokoły: SMTP, POP3,
      2) do kodowania informacji - formaty danych: Unicode UTF-8 wersja 3.0;
      3) do danych zawierających dokumenty tekstowe lub tekstowo-graficzne - formaty danych, umożliwiające ich przeglądanie i drukowanie przy użyciu popularnych przeglądarek i edytorów: .txt, .rtf, .pdf, .doc, Open Document (.odt);
      4) do danych zawierających informację graficzną - formaty danych: .jpg (.jpeg), .gif, .tif (.tiff), .png, .svg;
      5) do kompresji (zmniejszenia objętości) dokumentów o dużych rozmiarach - formaty danych: .zip, .tar, .gz (.gzip), .rar.

      Zakresy użytkowe dokumentów elektronicznych powinny odpowiadać zakresom danych zawartych we wzorach podań udostępnionych w Biuletynie Informacji Publicznej - Jak załatwić sprawę. W szczególności dokumenty elektroniczne doręczane do Urzędu Miasta Zgierza muszą być opatrzone zgodnymi z prawdą danymi osobowymi, w tym adresem pocztowym osoby składającej dokument.

      Inne wymagania:
      1) dokumenty elektroniczne zawierające wirusy lub inne potencjalnie niebezpieczne elementy będą automatycznie odrzucane i nie zostaną wprowadzone do systemu teleinformatycznego Urzędu Miasta Zgierza;
      2) maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego akceptowany przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą wynosi 20 MB;
      3) do dokumentów opatrzonych podpisem weryfikowanym certyfikatem wydanym za granicą winna być dołączona aplikacja umożliwiająca weryfikację podpisu.

      Doręczanie dokumentów na elektronicznych nośnikach danych odbywa się w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Zgierza (plac Jana Pawła II 16, parter) w godzinach pracy Urzędu.

separator